Nature

Hispanic radio station sees mass uprising amid Soros-related sellout


Reports on Tuesday indicate that a deal to sell Radio Mambí, a Spanish-language radio station in Miami, to a left-wing group backed by George Soros has sparked a potential mass exodus of its employees.

TelevisaUnivisión, owner of Radio Mambí, reportedly faces such employee disgust over the sale that the conglomerate is offering key Radio Mambí figures bonuses of $120,000 (half paid once the Federal Communications Commission approves the sale). , the other half once the left group takes over) to stay in the network.

The buyer is a newly formed company called “Latino Media Network” linked to several far-left radicals, including Soros himself. Network executives said it aims to reach major markets nationwide – Los Angeles, New York, Houston, Chicago, Dallas, San Antonio, McAllen, Fresno, Las Vegas and Miami – to combat “misinformation and misinformation” in Spanish.

In addition to Soros ties, the network is led by Stephanie Valencia, a former Obama outreach director, and Jess Morales Rocketto, a pro-immigration left-wing activist.

Investment group Lakestar Finance, directly affiliated with Soros Fund Management, reportedly funded the group and its attempted purchase of 18 Spanish-language radio stations, including Mambí. The sale of Radio Mambí particularly outraged the Cuban community in exile due to its historic status as a broadcaster sharing information about human rights abuses by the Castro regime and voices opposed to communism.

Jorge Bonilla of the Media Research Center first reported, citing unnamed sources, that Univision was offering Radio Mambí talent “$120,000 in retention bonuses conditional on remaining until the completion of the transfer to the funded group. by Soros”.

Conservative site El American later reported that “some hosts” at the station would be uncomfortable continuing to work there under the banner of an entity so close to Soros and the Democratic Party and would not “even if they were offered $120,000 to stay.”




Breitbart

Not all news on the site expresses the point of view of the site, but we transmit this news automatically and translate it through programmatic technology on the site and not from a human editor.
Back to top button